Biroja darbs un veselība — kam pievērst uzmanību?

Posted on Posted in Veselība

darbs ofisaBiroju darbinieku kļūst arvien vairāk, jo daudzi darbi maina savu specifiku, ir paveicami ar moderno tehnoloģiju palīdzību, tāpēc daudzās nozarēs samazinās to cilvēku skaits, kuri strādā fizisku darbu. Šāda tendence jāņem vērā arī veselības nozares pārstāvjiem, jo iezīmējas specifisks saslimšanu un veselības risku loks, kas īpaši aktuāls tieši tiem, kuri strādā pie rakstāmgalda, dienu pavada pie dažādiem ekrāniem.

Acu veselība

Strādājot ar dokumentiem un moderno tehnoloģiju ekrāniem, redze visu laiku ir sasprindzinājumā. Tā koncentrējas uz sīkiem elementiem, tekstu, cipariem. Ekrāni arī rada gaismu un starojumu, kas ietekmē acu veselību. Tāpēc tiem, kuru darbs aizrit pie biroja galda, regulāri vajadzētu pārbaudīt redzi un acu kopējo stāvokli.

Ja ir nepieciešams, tad laikus jau jāiegādājas brilles vai lēcas, kas darbu pie raksāmgalda un ierīcēm padarīs daudz komfortablāku, kā arī neļaus redzei pasliktināties. Darbs pie datora var radīt acu sausumu, kas ir tiešām nepatīkams. Tāpēc jāseko tam, lai tiku patērēts gana daudz ūdens, arī vēdinātas telpas, regulāri jāatceras par mirkšķināšanu un acu vingrinājumiem. Acu mitrināšanai arī ir pieejami speciāli līdzekļi, ko var pilināt vai izsmidzināt uz acīm. Tie sniedz komfortu acīm, ļaujot strādāt daudz efektīvāk.

Mugurkauls un kājas

Visa diena lielākoties paiet vienā pozā, kas nav patīkami. Sēžot visu dienu krēslā pie darba galda, var rasties diskomforts un papildus slodze mugurai un arī kājām. Tas var ietekmēt asinsriti kājās, radīt vēnu problēmas, arī sāpes mugurā, jo ne visiem ir ergonomikas likumiem atbilstoši iekārta darba vieta. Tas ir priekšniecības uzdevums, iekārtot darba vidi tā, lai tā pēc iespējas mazāk kaitētu darbinieku veselībai. Ikviens fizioterapeits pateiks, ka viņa darbā ļoti bieži nākas sastapties ar biroju darbiniekiem, kuriem jāpalīdz novērst sāpes mugurā, labot arī citas traumas un diskomfortu, ko veicinājis tieši sēdošs darbs, nepareizas pozas. Fizioterapeits šādās situācijās ir ļoti noderīgs speciālists, jo var novērst diskomfortu un arī palīdzēt apgūt vingrojumus, kas ļaus turpmāk mazināt biroja darba kaitējumu ķermenim.

Mazkustīgums

Pašā saknē problēmas biroja darbiniekiem rada tas, ka viņi pārāk maz kustas. Viņu darba specifika to nosaka. Labi, ja vēl ir vajadzība pārvietoties no viena kabineta uz otru, aiziet uz citu stāvu. Bet arī tam jau mēdz izmantot virtuālu saziņu, kas atņem to pašu kustību minimumu.

Vai kāds vēl mūsdienās kāpj pa kāpnēm? Visi izmanto liftu, atkal palaiž garām iespēju izkustēties. Kāpnes ir ļoti labs treniņu veids, it īpaši tiem, kuri ikdienā sēž. Uzlabojumu pašsajūtā var dot kaut vai šie vienkāršie kustību veidi, ko var ieviest darba vietā. Bet ideālā varianta vajadzētu regulāras fiziskās aktivitātes iekļaut savā brīvajā laikā. Vismaz trīs reizes nedēļā pa stundai vai vairāk. Un vēl vajadzētu atcerēties par staigāšanu ar kājām arī ārā. Esam pieraduši katru mazāko attālumu braukt ar auto vai sabiedrisko transportu. Varbūt to vajag nomainīt pret iešanu ar kājām vai braukšanu ar velosipēdu? Tā izdarīsiet lielu pakalpojumu savai veselībai. Birojā jutīsieties daudz labāk, darbaspējas būs lielākas, jo būsiet saelpojušies vairāk gaisa.

Veselīgu maltīšu trūkums

Ko ēd biroju darbinieki? Daudziem atvilknēs slēpjas neveselīgas ātrās uzkodas. Nav jau laika doties pusdienu pārtraukumā, jo darbs dzen darbu. Lai paņemtu no mājām veselīgu maltīti, ir jāizveido stabils ieradums, vakaros jau jāgatavo priekš nākamās dienas, jāpadomā par veselīgu produktu iegādi. Tas nav viegli, bet ir to vērts, jo sniedz visu to labāko ķermenim. Ūdens nedzeršana arī ir zināma problēma. Birojos vairumā tiek patērēta kafija, bet kā ar ūdeni? Vai ir izvietots ūdens automāts? Vai uz galda redzamas ūdens pudeles?

Leave a Reply