Internets jau daudzus gadus ir ievērojami mainījis cilvēku dzīves, paradumus, darba un privāto dzīvi. Viens no būtiskiem ieguvumiem, ko sniedzis internets, ir iespēja ātri un efektīvi iegūt informāciju, kas mums kā patērētājiem palīdz izdarīt dažādas izvēles.
Salīdzini cenas
Tā kā vairums pārdevēju nodrošina arī preču iegādi interneta veikalos, tad tas ir ērts veids, kā veikt cenu salīdzināšanu īsā laika posmā. Ar dažu klikšķu palīdzību pircējs var nokļūt no viena e-veikala citā. Tāpat var izmantot tādus cenu salīdzināšanas portālus kā www.salidzini.lv, www.gudriem.lv un daudzas arī specializētas cenu un piedāvājumu salīdzināšanas vietnes. Salīdzināt var ne tikai preču, bet arī pakalpojumu cenas un saturu. Piemēram, var salīdzināt kredītdevēju pakalpojumus pēc dažādiem parametriem, tādā veidā, ātrāk saprotot, kuri no šiem piedāvājumiem ir atbilstoši un izdevīgāki.
Salīdzini piedāvājumu
Internetā meklēšanas funkcija ir viena no izmantotākajām, jo atliek ierakstīt vienu vai vairākus atslēgvārdus un jau dažu sekunžu laikā atrast visu informāciju, uzzināt, kurās vietās tiek piedāvāta šāda prece vai pakalpojums. Tādā veida uzreiz var aptvert plašāku piedāvājumu loku un uzzināt par tādiem variantiem, kurus citādā veidā varbūt pat nepamanītu, vai arī tas prasītu daudz laika un pūļu.
Piemēram, Latvijā ir vismaz 200 autoskolas. Ja topošais autovadītājs grib izvēlēties vienu no tām, viņam ir jāaptver daudz informācijas. Internets to tiešām atvieglo. Tur var uzzināt, kuras autoskolas ieguvušas labākus reitingus, var uzzināt kādas cenas piedāvā autoskolas, kā arī uzzināt kuros laikos un vietās autoskolas organizē apmācības.
Ātri iegūsti daudz informācijas
Internets spēj piedāvāt neaptverami daudz informācijas, tā visa jau būs atlasīta pēc izvēlētajiem parametriem. Domājot par kāda produkta vai pakalpojuma nepieciešamību, pircējs var īsā laikā ātri uzzināt visu būtiskāko, apkopot informāciju no dažādiem avotiem, iegūt plašāku skatījumu, uzzināt ekspertu viedokļus.
Arvien vairāk uzņēmēju interneta vidē ne tikai izvieto preces, bet arī izglīto un informē, veidojot blogus ar noderīgu un informatīvu saturu. To visu var ātri izlasīt interneta vidē no jebkuras ierīces, kurai ir interneta pieslēgums.
Iepazīsties ar atsauksmēm
Gan sociālajos tīklos, gan dažādās interneta vietnēs var arī uzzināt citu patērētāju viedokļus gan par produktiem, gan pakalpojumiem. Tas var palīdzēt izdarīt īsto izvēli, atrast savu ideālo preci vai pakalpojumu. Protams, šīs atsauksmes ir jāskatās arī nedaudz ar kritikas devu, jo bieži vien tas kļūst par savstarpējās cīņas ieroci uzņēmēju starpā.
Tagad populāri ir tā saucamie influenceri, kas sociālajos tīklos dalās ar savu pieredzi, iesaka produktus, publicē aprakstus pēc tam, kad kādu laiku ir izmantojuši kādu preci vai pakalpojumu. Arvien vairāk patērētāju uzticas šiem viedokļiem, labprāt ar tiem iepazīstas. Influenceru piesaiste kļuvusi par nopietnu mārketinga daļu daudziem uzņēmējiem un tirgotājiem. Protams, ka šajos viedokļos no vienas puses ir reklāma, bet vairums influenceru tomēr mēģina būt godīgi un stāstīt par savu pieredzi, sniegt vērtējumu, atspoguļot produktu reālistiskā gaismā, ko arī mēs kā patērētāji vēlamies redzēt un uzzināt.