Kad grūti izdarīt izvēli

Posted on Posted in Vispārīgs

Jo plašāks ir preču klāsts tirdzniecībā, jo grūtāk ir pircējiem pieņemt lēmumu par to, ko no šīs lielās daudzveidības izvēlēties. No vienas puses tā ir plašāka izvēle, kas ir labs faktors, bet liela izvēle arī var radīt apjukumu, mulsināt un neļaut saskatīt to, kas patiešām ir svarīgi, jo lielas konkurences situācijā daudz aktīvāk darbojas mārketings, kas arī var pircējam radīt maldīgus priekšstatus un virzīt projām no izvēles, kas patiešām būtu atbilstoša.

Stundu stāvu domādama… tā skan kādas tautasdziesmas vārdi. Un tas pavisam precīzi attiecas uz mūsdienu cilvēku veikalā. Var tā apjukt piedāvājumu klāstā, ka lieki tērējam savu laiku, tā arī galu galā nenonākot pie vēlamā rezultāta.

Kā palīdzēt sev izdarīt izvēli? Vispirms vajadzētu izlemt, kāds pirkums ir jāveic.

  • Kāpēc tas tiek darīts? Kas no tā tiek sagaidīts?
  • Arī saprast, cik lielu nauda summu pirkumam varat atvēlēt.
  • Tad var izpētīt piedāvājumu un arī atsauksmes par produktu.
  • Vajadzētu izvērtēt cenas un kvalitātes attiecības. Nozīmīgu pirkumu sakarā tas var būt ļoti būtiski, jo ir tādas preces, par kurām ir vērts maksāt nedaudz vairāk, lai iegūtu pašu kvalitatīvako.

riepasPiemēram, tāds pirkums varētu būt auto riepas. No to kvalitātes atkarīgs ļoti daudz. Premium klases auto riepas noteikti būs labāka izvēle par lētākām un noteikti par lietotām riepām. Auto riepas ir pats svarīgākais tehniskais faktors, kas atbild par drošu braukšanu un auto vadāmību apgrūtinošos apstākļos. Sliktas riepas ir kā bumba ar laika degli, jo nevar zināt, kad tās pievils.

Situācijās, kad par līdzīgu cenu ir pieejami līdzvērtīgi produkti, parasti izvēli izdarām pēc subjektīviem spriedumiem. Tā var būt gaume, mūsu krāsu un dizaina izjūta, pieredze vai  informācija, kas ir zināma par vienu un otru preci. Un arī mārketings lielā mēra nosaka daudz, jo lielāka ir iespēja, ka izvēlēsieties populārāko zīmolu, lai gan kvalitāte precēm būs līdzvērtīga.

Mēs izlemjam vairāk ar emocijam, ar acīm un ar zemapziņu. Tikai pēc tam pievienjam prātu, racionālus apsvērumus un kritiski izvērtētu informāciju. Tas reizēm nemaz nav labi. Ja, pērkot klietu, no tā nebūs liela skāde, tad pērkot automašīnu vai mājokli tas var būt būtiski, jo saturs ir svarīgāks par ārējo veidolu. Izvēle vienmēr ir komplicēta un katram cilvēkam veidojas no dažādiem faktoriem.

Leave a Reply