Tehnoloģiju sasniegumu auto jomā

Posted on Posted in Uncategorized

auto-tehnoloģiju-attīstība

Automašīna, kas pārvietojas bez vadītāja jau sen nešķiet nekas neparasts. Tehnoloģijas virzās uz priekšu lielā ātrumā un dod savu artavu arī auto jomā!

Konceptauto

Nekur tā īsti, kā izrādās, nav definēts, kas tad tas konceptauto tāds ir? Mēģinot atrast definīciju interneta lapu džungļos sapratu, ka neviens nav pacenties definēt konceptauto būtību. Tāpēc, izpētot auto portālus un auto ziņu lapas mēģināju pats nodefinēt, kas ir konceptauto.

Konceptauto – auto ražotāja izveidots auto, kas dod ieskatu nākotnes auto ražošanas pasaulē. Visbiežāk konceptauto tiek ražots vienā eksemplārā, kā paraugs, paredzēts sākotnēji izstādēm un reklāmas vajadzībām.

Papētīju dažu uzņēmumu, lielo auto ražotāju konceptauto un pie sevis nosmēju – ja man tāds būtu, es pat ziemas riepas Rīgā iegādāties nevarētu! Ziemas riepas Rīgā taču var iegādāties tikai standarta auto, kādi pārvietojas ikdienā pa mūsu grubuļainajām, bedrainajām un nelīdzenajām ielām!

Starp citu, jau ir rudens, ziemas riepas Rīgā tiek tirgotas un iegādātas pilnā sparā. Drīz sāksies “zelta dzīsla” arī auto servisiem, kuros būs rindas uz riepu montāžu. Ziemas riepas Rīgā ir katru gadu tik aktuāls temats – kad mainīt (gadu no gada cilvēki aizmirst), kur pirkt, ko darīt. Un tāpat, beigu beigās, ziema pārsteidz šoferus nesagatavotus, it kā sniegs Latvijā uzsnigtu pirmo reizi.

Ziemas riepas Rīgā – rudens galvenā tēma visos medijos!

BMW prezentē jaunu “X”

X1, X3, X4, X5, X6… Sen jau gaisā virmoja jautājums, vai tad nebūs vēls kāds X? Un ir, beidzot! BMW pačukstējuši, ka pasaulē drīz varētu ierasties X7!

Aiz stūres atrodas digitāls instrumentu paneļa ekrāns ar 12,3 collu diagonāli, bet izklaides, informācijas gūšanas vai darba nolūkos izmantojama savstarpēji vienota multimediju sistēma priekšā un vidējā sēdekļu rindā, kuras neatņemama sastāvdaļa ir skārienekrāni ar žestu atpazīšanas tehnoloģiju.

Tā dod iespēju pasažieriem ar vienu rokas kustību uz blakus planšeti pārsūtīt kādu interesantu rakstu, adresi no e-pasta vai skaņdarbu taisnā ceļā nosūtīt attiecīgi uz navigācijas vai audio sistēmu.

Tas tikai liecina par to, ka jaunajos auto digitālās tehnoloģijas ir “ielauzušās” pilnībā. Ziniet, šādā auto pavisam noteikti ir patīkamāk būt pasažierim, nekā braukt. Jo pasažieri var izbaudīt pamatīgu izklaides paketi, kamēr šoferim tikai jāvēro ceļš!

Jaunākās tehnoloģijas auto pasaulē

nākotnes-autoPazaudēta vai kaut kur aizmāršīgi atstāta auto atslēga vairs nav problēma, kad automašīnai ir tāds pat pirkstu nospiedumu skeneris kā mūsdienu telefoniem – ērti un, jāsaka, arī droši!

Kā jūs justos, ja zinātu, ka auto jūs vēro? Vistiešākajā ziņā. Uz šofera seju ir vērsta kamera, kas skenē, vai šoferis nav, teiksim, aizmidzis. Ja šāda situācija tiek konstatēta, mašīna brīdina un var aktivizēt drošības sistēmu pamanot bīstamību, piemēram, nobremzēt šofera vietā.

Tāpat jau šobrīd dažos automašīnu modeļos parādās kameras, kas aizvieto atpakaļskata spoguļus. Tuvu sērijveida ražošanai ir tehnoloģijas, kas atpazīst ceļa zīmes un neļauj automašīnai nobraukt no ceļa.

Autoražotāji strādā pie tehnoloģijām, kas ļautu automašīnām sazināties gan ar servisa centriem, gan savā starpā. Tādējādi servisa centri iegūtu telemetrijas datus par automašīnu tehnisko stāvokli, kas ļautu brīdināt par defektiem svarīgos mezglos. Bet automašīnām sazinoties savā starpā būtu iespējams savlaicīgi paredzēt bīstamas situācijas, Tādējādi izvairoties no sadursmēm.

Lietderīgākās tehnoloģijas, kas ieviestas pēdējos gados

Aklās zonas brīdinājuma sistēma (BLIS) – Pie sānu spoguļiem ir kameras, kas seko līdzi vai kāds auto, motocikls neatrodas aklajā zonā un par to brīdina vadītāju. Šo tehnoloģiju es uzreiz lieku 1. vietā un klanos tās priekšā. Uzskatu, ka VISĀM mašīnām tādu vajadzētu ieviest. Man, piemēram, nav bail braukt blakus joslā automašīnai, kurai redzu spogulī iedegamies brīdinājumu par to, ka es esmu viņas aklajā zonā. Jo cik nav gadījies, ka šoferis vienkārši nepamana un uzkārtojas virsū citam šoferim…

Leave a Reply