Tirdzniecība internetā jeb e-komercija

Posted on Posted in Digitālās tehnoloģijas, e-komercija

no-veikala-uz-ekomerciju

Agrāk veikalnieks bija cilvēks, kuru cienīja visā ciemā. Viņam piederēja veikals un visas tajā esošās preces, viņš atbildēja par finansēm un peļņu. Tagad viss ir krasi mainījies un veikalnieki vairs nesaimnieko savos veikalos, bet gan pie datora monitoriem. Pasaules attīstītajās valstīs valda e-komercija un tā darbojas lieliski!

Mediķi meklēju interneta dzīlēs

Ja ārstam nav savas mājaslapas, vai tas maz ir labs ārsts? Stereotipi sāk palikt pavisam muļķīgi, tomēr cilvēki tiem tic. Atliek ierakstīt interneta meklētājā “zobu higiēnists” un parādās piedāvājums. Šie, ko piedāvā internets, esot paši labākie. Un mēs ticam tam, ko internets mums mēģina iestāstīt.

Tai pat laikā kaut kur strādā labs higiēnists, kam nav savas mājas lapas un tieši tāpēc neviens pat nenojauš par viņa eksistenci. Viena alga, vai tas ir zobu higiēnists vai sporta instruktors, ko meklējam, mēs uzticamies datiem, ko redzam savos monitoros. Uz mums iedarbojas e-komercija.

E-komercijas klasifikācija

E-komercijas klasifikācijas pamatā ir e-komercijas procesā iesaistīto subjektu loks.

  • G2G (government to government)
  • G2B (government to business)
  • G2C (government to customer)
  • B2G (business to government)
  • B2B (business to business)
  • B2C (business to customer)
  • C2G (customer to government)
  • C2B (customer to business)
  • C2C (customer to customer)

Visvairāk uzmanības nepieciešams veltīt tieši B2B un B2C sistēmām, jo tās veido e-komercijas pamatu. Taču, pēc dažiem ekspertu vērtējumiem, B2B tirgus varētu būt reizes desmit lielāks par B2C tirgu, jo tas galvenokārt ir vairumtirdzniecības tirgus, kas sagādā preces B2C komercijai.

E-komercija šķiet kā diezgan nesaprotams rēbuss, kad tajā iedziļinās, jo tirdzniecība internetā nenozīmē tikai sludinājuma ievietošana ss.lv un naudas plūsmas gaidīšana uz savu bankas kontu.

Atšķirība no parastajām biznesa attiecībām, darījuma puses fiziski viena otru nesatiek. Priekšstatu par darījuma partneru sniedz vienīgi elektroniskā informācija.

Vai augstākminētais varētu būt e-komercijas lielākais pluss? Es uzskatu, ka savā ziņā tā ir. Cilvēks nevēlas socializēties ar otru, ar laiku mēs paliekam aiz vien nekomunikablāki. E-komercija ir veids, kā strādāt netiekoties ar savu klientu aci pret aci. Viss notiek interneta vidē.

Noteikti jāatgādina, ka strādājot interneta vidē jāatceras par drošību. Internetā, tāpat kā uz ielas un veikalos, ir zagļi un nekrietni krāpnieki. Kā pircējs vai klients esat uzmanīgs – sargiet savus datus un bankas informāciju, iepērcieties pārbaudītos interneta veikalos!

Leave a Reply